NFT ها

یکی از مشکلات پدیده اخیر ورود برندهای مواد غذایی به NFT ها این است که غذا در واقع کاملاً با NFT ها متفاوت است.

اگر کسب‌وکاری هستید که واقعاً در تولید انبوه گوشت همبرگر خوب عمل می‌کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که همان موفقیت توکن‌های دستفروشی در بلاک چین را داشته باشید.

مک دونالد را در نظر بگیرید، زنجیره فست فود که اولین مجموعه NFT های خود را در ماه گذشته همراه با بازگشت McRib (در اصل یک نسخه سوپ از یک ساندویچ گوشت خوک) معرفی کرد. McRib برای مدت زمان محدودی هر سال در دسترس است، معمولاً از اکتبر یا نوامبر شروع می شود.

در بیانیه مطبوعاتی امسال، این شرکت ده McRib NFT خود را به عنوان “نسخه های دیجیتالی از ساندویچ مورد علاقه طرفداران” توصیف کرد – چیزی که در آن ماه های طولانی تابستان که محصول فیزیکی در فروش نیست، قابل تحسین است.

کاهش NFT نیز یک قرعه کشی بود. مک دونالد در هفته های اخیر در توییتر با برندگان تماس گرفته است.

اما جمعه شب، یک معامله گر با دستگیره @ok_0S متوجه شد که یک تراکنش اولیه به آنچه به نظر می‌رسد آدرس اتریوم مرتبط با مجموعه رسمی McRib NFT است، حاوی یک توهین نژادی است که مستقیماً روی بلاک چین اتریوم درج شده است.

آمورش ارز دیجیتال

CoinDesk ارتباطات متعددی را بین تراکنش و مجموعه NFT پیدا کرده است، و یک مطالعه موردی ارائه می‌کند که چرا برندهای بزرگ می‌توانند با احتیاط به این فناوری نزدیک شوند. تلاش‌های متعدد برای تماس با مک‌دونالد برای اظهارنظر در عصر جمعه ناموفق بود.

دنباله دیجیتال
به نظر می‌رسد این دنباله دیجیتال نشان می‌دهد که حساب رسمی مک‌دونالد در توییتر مستقیماً به تراکنش بلاک‌چین اتریوم مرتبط است.

در 1 نوامبر، توییتر برند مک‌دونالد شروع به تبلیغ مسابقه McRib NFT خود با پیوندی به قوانین قرعه‌کشی کرد:

این صفحه قوانین به نوبه خود به حساب تایید شده مک‌دونالد رِیبل پیوند می‌خورد، که به‌طور برجسته آدرس اتریوم 0x2ef743b24a915a5d6c489479865a4e98d191efac را نشان می‌دهد. این آدرس سازنده قرارداد McRib NFT است.

اولین مورد از مجموع 11 تراکنش مرتبط با آدرس، سپرده 0.000069 ETH است. به عنوان بخشی از یک تراکنش، کاربران اتریوم می توانند داده های هگزادسیمال را اضافه کنند. از این داده ها می توان برای ارسال پیام استفاده کرد، و حتی می توان از آنها برای مذاکره ناشناس در بن بست استفاده کرد، مانند مورد هک 600 میلیون دلاری Poly Network.

بیشتر بخوانید: Poly Network برای بازگرداندن میلیون ها ارز دیجیتال به سرقت رفته توسط هکرها آماده می شود

سپرده مورد نظر شامل داده هایی است که هنگام رمزگشایی، “ay yo n***a gibsme sum of dat mcrib” خوانده می شود.

مشخص نیست که نویسنده این پیام کارمند یا پیمانکار مک‌دونالدز بوده است، اما این اولین تراکنش است که به آدرسی ارسال می‌شود که می‌تواند NFT‌های رسمی مک‌دونالد را تنظیم کند، به این معنی که فرستنده از پروژه آگاه بوده است.

آدرس فرستنده، که مالک دامنه The-boss.eth سرویس نام اتریوم است، نشان می‌دهد که آنها یک کاربر پرکار NFT، کاربر OpenSea هستند و از پروتکل‌های مختلف DeFi در ۷۲۹ تراکنش شبکه استفاده کرده‌اند.

علاوه بر پیوند بین حساب توییتر تایید شده مک دونالد و حساب تایید شده Rarible NFT، CoinDesk متوجه شد که یکی از گیرندگان NFT های مرتبط با آدرسی که در آن توهین پست شده بود، “BTCMike” توسط مک دونالد برای دریافت NFT تماس گرفته بود:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *